اخبار

آیین افتتاحيه مدرن و شروع عملیات اجرایی پروژه بزرگ KHT

به همت روابط عمومي شركت پترو پالایش اكسير ايرانيان، آیین افتتاحيه و شروع عملیات اجرایی پروژه بزرگ KHT برگزار شد، وجه مبارك اين رويداد ملي، تقارن خجسته آن با ميلاد با بركت امام هشتم امام رضا علیه‌السلام بود.

حضور چشمگیر مديران عامل و ارشد صنعت نفت از سراسر ايران اسلامي در آئین افتتاحیه، نشان از اهمیت این رويداد ملي در صنعت پالایش کشور داشت.

شرکت “پترو پالایش اکسیر ایرانیان” یکی از مجموعه‌های ” هلدینگ پترو پالایش نفت اصفهان ” است که با هدف انجام پروژه‌های پایین دستی نفت به منظور استفاده بهینه از محصولات تولیدی پالایشگاه نفت اصفهان، مطابق با استانداردهای بین‌المللی و زیست محیطی و همچنین امکان بهره برداری محصولات برای سوخت‌های پر مصرف، مجری احداث پروژه ملی KHT، شده است.

 

وجه مبارك اين رويداد ملي، تقارن خجسته آن با ميلاد با بركت امام هشتم امام رضا علیه‌السلام

جلیل سالاری، معاون وزير نفت، با حضور در این رویداد ملی، ضمن تبریک میلاد امام رضا علیه‌السلام ، افتتاح پروژه KHT شرکت پتروپالایش اکسیر ایرانیان را اقدامي مبارك توصيف كرد و به مردم اصفهان و مردم شريف ايران تبريك گفت و از آغاز عملیات اجرایی شرکت اکسیر ایرانیان قدرداني كرد.

سالاري تصريح كرد: هلدینگ پترو پالایش اصفهان طی یک سال گذشته، در حوزه‌های اجرایی مختلف اقدامات بزرگی در جهت کیفی سازی محصولات خود انجام داده است. با توجه به اینکه یکی از چالش‌های ما تولید نفت سفید بود، با راه‌اندازی پروژه KHT می‌توانیم به جمع صادرکنندگان نفت سفید در حوزه سوخت هواپیما بپیوندیم.

 

حسن انتخاب بانوان متخصص و متعهد برای مدیریت و راه اندازی این پروژه

وی در ادامه به حسن انتخاب بانوان متخصص و متعهد برای مدیریت و راه اندازی این پروژه تبریک گفت و اذعان داشت نقش پررنگ بانوان در صنایع کشور به‌ویژه صنعت نفت در کنار نقش اول خود که مادری است ستودنی و قابل تحسین است.

 

هدف اصلي ما در صنعت نفت، تولید با کیفیت فرآورده‌های نفتی و انتقال آن به كشورهاي مسلمان

معاون وزیر نفت گفت: می‌توانیم در زمینه تولید سوخت هواپیما صادر کننده باشیم چرا که مصرف روزانه کشور حدود ۵ میلیون لیتر است ولیکن روزانه حدود ۲۰ میلیون لیتر تولید نفت سفید داریم که با کیفی سازی آن می‌توانیم در صادرات این محصول استراتژیک نقش آفرینی جدی‌تری داشته باشیم و از سویي ديگر در صنعت حمل و نقل نیز دیگر درگیر چالش‌های این حوزه نباشیم.

سالاری افزود: در حال حاضر حدود ۶۰ میلیون لیتر نفت گاز با استانداردهای یورو توليد مي شود و در بخش بنزین نیز ۷۰ درصد تولیدات با همین کیفیت در کشور ارائه می‌شود. در فاز بعدي كيفي سازي نفت كوره و همچنین برای ساماندهی ۱۲ میلیون لیتر مازوت نیز برنامه کیفی سازی داریم که هلدینگ پترو پالایش اصفهان برنامه هاي راهبردي آن را حل و فصل مي كند.

دستیابی به آخرین دستاوردهای تولید با کیفیت فرآورده‌های نفتی و انتقال این دانش به کشورهای مسلمان و ضد امپریالیستی، هدف اصلی ما در صنعت نفت است و با ظرفیت‌های خوبی موجود باید از آن بهره برداری مطلوب کنیم.

سالاری  در پايان گفت:بایستی در بازارهای منطقه حضوری فعال داشته باشیم و با داشتن نیروهای توانمند، ورود در این بازارها در دستور کار است، امید است در آینده نزدیک بتوانیم با راه اندازی و بهره برداری از این پروژه افزایش ظرفیت‌های موجود گام بلندی در جهت توسعه و پیشرفت کشور برداریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *