اخبار

برگزاری دوره‌های آموزشی در پتروپالایش اكسير ایرانیان

اجرای انواع روش‌های آموزش کارکنان ، مسیر را برای پیشرفت دانش تخصصی و مهارت شغلی تسهیل می‌کند؛ بنابراین  كاركنان می‌توانند با به‌روزترین روش‌های علمی و عملی در انجام وظایف شغلی آشنا شوند؛ از تغییرات تخصصی و روندهای جدید در صنعت و بازار آگاهی پیدا کنند؛ مهارت‌هايی همچون اخلاق  حرفه ای، مدیریت زمان، کار گروهی، مدیریت استرس و ایمنی در کار را بياموزند و مهارت‌های جدید کامپیوتری، نرم‌افزارهای شغلی و فناوری اطلاعات را كسب كنند، مقوله آموزش كاركنان همواره در جهت تعالی سازمانی شركت اکسیر ایرانیان از اهميت ویژه‌ای برخوردار است.

در اين مجال نمونه‌هایی از گزارش آموزش‌های صورت گرفته در شركت اكسير ايرانيان را بيان می‌داریم:

برگزاری دوره آموزشی اصول مکاتبات اداری و اصول گزارش‌نویسی مقدماتی در  اكسير ايرانيان

آموزش همگاني كاركنان درزمینهٔ اصول مكاتبات اداری، كاركنان ستادی و عملياتی در 3 مرحله انجام شد و موضوعاتی همچون: اهمیت و نقش مکاتبات اداری، انواع نامه‌های اداری و مشخصات آن‌ها،آفرینش واژه، کاربرد و آسیب‌شناسی آن مطرح شد و فراگيران با نحوه مكاتبات اداری، دوره آموزشی آيين نگارش و مكاتبات اداری و اصول گزارش‌نویسی، آشنا شدند.

گفتنی است تدوين يک نمونه نامه اداری و تصحيح آن توسط مدرس دوره، از فعاليت­ های ويژه آموزشی دوره فوق است که باهدف ارتقاء سطح نامه‌های اداری حرفه‌ای كاركنان ازلحاظ نگارش صورت پذيرفت.

برگزاری دوره آموزشی نحوه گزارش دهی حوادث ناشی از كار

نظر به‌ضرورت آموزش كاركنان عملياتي و با تأكيد و حمايت مديران عملياتي شركت، دوره آموزشی” نحوه گزارش دهی حوادث ناشی از كار” در شركت اكسير ايرانيان برگزار شد. مدرسان دوره، اسماعيل معينی، كارشناس واحد  HSE، لزوم آگاهي كاركنان عملياتی در موارد مواجه با حادثه را بيان كرده و موارد پيشگيری از حوادث را توضيح دادند، در ادامه امير اسدی مسئول واحد HSE، نحوه گزارش دهی حوادث ناشی از كار و راهكارهای قانونی در اين خصوص را تشريح نمود.

گفتني است هدف از برگزاري اين دوره آموزشي، آشنايي هرچه بيشتر همكاران با اصول ايمني در محل کار و جلوگيري از وقوع حادثه است.

سلسله آموزش‌های مقدماتی تجهيزات دوار برای فراگيران واحد های عملياتی

سلسله آموزش­هاي تخصصي باهدف آشنايي تخصصي كاركنان با تجهيزات دوار همچون پمپ و كمپرسور  و آشنايي با تجهيزات عمومي برق پروژه برگزار شد.آشنايي با تجهيزات دوار براي فراگيران عملياتي به­ويژه كاركنان بهره‌بردار و فرايند، به دليل اهميت تجهيزات پروژه KHT و تك تجهيز بودن آن‌ها، تشكيل شد.

گفتني است از امتيازات برگزاري اين جلسات آموزشي در دو بخش مقدماتي و تكميلي، آشنايي تخصصي كاركنان عملياتي با نحوه كاربرد تجهيزات و نوع اهميت آن در مواجهه با کاربری‌های مختلف در سايت عملياتي بوده است؛ شایان‌ذکر است نظر به استقبال گسترده كاركنان از آموزش‌های ارائه‌شده، جلسات در بخش تكميلي تجهيزات ادامه خواهد يافت.

برگزاري آموزش سيستم يكپارچه مديريت IMS، گامي در جهت تعالي سازماني

هدف از برگزاری دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) در شركت اكسير ايرانيان، آموزش مباحث و مهارت‌های لازم برای ایجاد و پیاده‌سازی یک سیستم مدیریت یکپارچه در سازمان‌ است.آموزش این دوره‌ها کارکنان را با مفاهیم، ابزارها و روش‌های مربوط به IMS آشنا كرده تا بتوانند آن را به‌صورت مؤثر در سازمان خود پیاده‌سازی کنند. IMS به کاهش هزینه‌ها، بهبود عملکرد و کیفیت، افزایش رضایت مشتری و تداوم موفقیت سازمانی کمک می‌کند؛ همچنين می‌توان افزایش اطمینان مشتریان، افزایش اعتبار و تمایز سازمان از رقبا از ديگر اهداف دوره‌ها عنوان كرد.

شایان‌ذکراست، در این دوره، فراگيران با سرفصل‌ استانداردهای ISO 9001، ISO 14001 و ISO 45001 آشنا شدند که شامل مجموعه الزامات برای بهبود عملکرد فرایندها، بهبود مسائل زیست‌محیطی، رعایت و بهبود اصول ایمنی و شغلی و تبعیت از قوانین و مقررات مي­باشد.

گفتني است استقرار سیستم مدیریت یکپارچه IMS منجر به رویکرد جامع‌تر سازمان شده و موضوعاتي همچون کنترل مدارک، کنترل سوابق، ممیزی داخلی بازنگری مدیریت اقدام اصلاحی و پیشگیرانه کنترل فرآیند و روش‌های اجرایی در تمامی استانداردهای مدیریتی را مشترک نموده و منجر به يكپارچگي در سازمان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *