اخبار

برگزاری موفقیت‌آمیز ممیزی روابط عمومی در شركت پتروپالايش اكسير ايرانيان

جلسه ممیزی با حضور ارزيابانی از انجمن روابط عمومي ايران، مديريت روابط عمومی هلدینگ پتروپالایش اصفهان و همچنين كارشناسان و مديريت بخش روابط عمومی در محل دفتر روابط عمومی برگزار شد و شاخص‌ها و معيارهای استاندارد در شركت پتروپالايش اكسير ايرانيان مورد بررسی قرار گرفت.
محورهای تخصصی ارزیابی عملکرد روابط عمومی مواردی از قبيل تحلیل کمی و کیفی برنامه‌ها، فعالیت‌ها و روش‌های انجام امور ارتباطی، شناسایی نقاط قوت و ضعف روابط عمومی‌ها و ارائه راهکار برای بهبود وضعیت آن‌ها و افزایش مشارکت كارشناسان روابط عمومی در تصميمات سازمان و جامعه، ازجمله موارد مهمی بود كه در جلسه مطرح شد.
ارزيابان انجمن روابط عمومی ايران یادآور شدند با توجه به تنوع فعالیت‌های روابط عمومی‌ها، روشی که چگونگی تحقق اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌ها را پایش کند، بسیار مهم است. ارزیابی صحيح و علمی امکان اصلاح روش ها، بهره‌گیری از تجارب گذشته و دريافت شیوه‌های جدید، زمینه بهبود، کارآمدی و ارتقای عملکرد سیستم را فراهم می كند.
ارزیابان، رهنمودهايي را درجهت پيشرفت و پيشبرد تحقق اهداف روابط عمومی ايرادكرده و تصریح نمودند: روابط عمومی باید در همه ابعاد و جنبه‌ها از عملکرد و ساختار تا رویکرد و کارایی در سطح بالایی باشد و مسأله مهم در اثربخشی فعاليت های سازمانی را تطابق فعاليت ها با اهداف سازمانی عنوان كردند.

شايان ذكر است مواردی از قبيل اطلاع‌رسانی و ارتباط با رسانه‌ها، تبلیغات و انتشارات، ارتباطات، روابط عمومی الکترونیک، تشريفات و مناسبت‌ها، نظارت، برنامه‌ریزی و ارزیابی، فعالیت‌های مستندسازی و توليدات سمعی و بصری، فعالیت‌های توانمندسازی و ارتقای روابط عمومی‌ها، پژوهش و افکار سنجی، در قالب برنامه مدون روابط عمومی اكسير ايرانيان سال 1403 به صورت برنامه‌های پيشنهادی و روش اجرايی ارائه شد.
گفتنی است موضوعاتی همچون مدیریت و رهبری، خط‌مشی و راهبرد، مدیريت توسعه و مشارکت و تمرکز بر ايجاد انگيزه کارکنان، فن‌آوری‌های نوين تأمين منابع مالی و همچنين مدیریت فرایندی در اجرایی برنامه‌ها نيز بررسی شد و امتیازات مربوطه در نظر گرفته شد.
در پايان آثار و نتایج عملکردها بررسی شد و ارزيابان بازخورد تصمیمات و خروجی فعالیت‌ها در گروه روابط عمومی اكسير ايرانيان را مثبت ارزیابی نموده و خلاقيت و تنوع فعاليت ها را قابل‌توجه توصيف كردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *