اخبار

پست برق در پروژه KHT افتتاح شد

 آئين افتتاحيه پروژه در روز يكشنبه 24 تيرماه 1403در محل سايت عملياتي شروع شد، در اين مراسم كه به همت شركت پتروپالايش اكسير ايرانيان برگزار شده بود، جمعي از مديران اكسير ايرانيان، مديران پالايشگاهي و مديريت پيمانكاران اجرائي، متخصصيمن و مهندسين صنعت نفت حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومي شركت پتروپالايش اكسير ايرانيان، كارشناس واحد برق شركت اكسير در آئين افتتاح ايستگاه پست برق KHT گفت:با عملیات برق‌داری پست KHT (پست 44)، امکان تغذیه تمام بارهای فشار ضعیف و فشار متوسط واحد تصفيه نفت سفيد(KHT)و واحدهای تکمیلی آن مهیا شده است.

وي افزود: این پست با ظرفیت 32 مگاوات در زمینی به مساحت تقریبی 1300 مترمربع احداث شده است که تأمین دیماند برق آن از طریق دو فیدر 33 کیلوولت پست بالادست خود که پست 70 پالایشگاه اصفهان است، صورت می‌گیرد.

شايان ذكر است در حال حاضر برای پیش‌ راه‌اندازی پروژه KHT، یک عدد ترانسفورمر 33/6 KV با ظرفیت 16MVA و یک عدد ترانسفورمر 33/0.4 KV با ظرفیت 2.5MVA برای تغذیه بارهای فشار ضعیف و فشار متوسط نصب شده است که در آينده نصب تجهیزات برق قدرت در پست 44 تکمیل شده و عملیات انتقال برق از پست به بارهای پروژه، ميسر خواهد شد.

گفتني است واحد تصفيه نفت سفيد(KHT) شركت پتروپالايش اكسير ايرانيان، از پروژه ­هاي طرح توسعه هلدينگ پتروپالايش اصفهان بوده كه داراي پست برق اصلي به نام ايستگاه پست برق 44 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *