اخبار

آغاز عملیات اجرایی واحدKHT، طرح جامع حذف گوگرد

به گزارش روابط عمومی شرکت پترو پالایش اکسیر ایرانیان، آیین کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی واحدKHT، طرح جامع حذف گوگرد شرکت پتروپالایش اکسیر ایرانیان در تاریخ ۱۲ اردیبهشت با حضور مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان، هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پتروپالایش اکسیر ایرانیان و جمعی از متخصصین و مدیران ارشد سازمان در محل پالایشگاه نفت اصفهان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت پتروپالایش اكسير ايرانيان، ضمن خیر مقدم به میهمانان و تقدیر از زحمات هیئت مدیره و مدیریت پالایشگاه خاطرنشان کرد تلاش همه دست اندرکاران از مدیران ، مهندسین ، کارشناسان و علی الخصوص کارگران عزیز در این پروژه بزرگ ستودنی و بسیار حائز اهمیت است.

لیلا جعفری با ارائه گزارشی از روند اجرای کارهای انجام شده، گفت: تاکنون دو مرحله از عملیات اجرایی پروژه KHT انجام شده است، در مرحله اول تجهیزات خریداری و در دو بارنامه ترخیص شده و در مرحله بعد قرارداد فرایند عملیاتی شدن پروژه با شرکت پیمانکار، به روش EPC انجام شده است.

مدیر عامل شركت اكسير ايرانيان، ضمن تشکر از همکاراني که با کوشش بی وقفه مقدمات احداث این پروژه عظیم را فراهم کردند، اظهار داشت، امید است با کسب موفقیتهای لازم و همدلی و کار گروهی به اهداف سازمانی این پروژه دست يابيم و شاهد افتخارآفرینی پترو پالایش نفت اصفهان و كشور عزيزمان باشیم.

در ادامه مراسم محسن قدیری مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان، روز کارگر ایرانی را تبریک گفت و اذعان داشت که کارگران قشر عزیز و زحمت کشی هستند که به شعار” لا شرقیه و غربیه” که معنی آن عدم وابستگی است، جامه عمل پوشاندند و در واقع استقلال مملکت جز با تلاش کار و کارگر میسر نمی شود.

وی افزود پروژه بزرگ اکسیر ایرانیان با مدیریت قوی و تیم متخصص همراه، بسیار فعال و موفق عمل کرده‌اند و از رئیس هیئت مدیره گروه نیز تقدیر و تشکر کردند و اظهار داشتند: شركت اکسیر ایرانیان از برنامه‌ای که تدوین شده،پیشرو تر بوده اند به طوری که پروژه‌ای که امروز فاز عملیاتی شدن آن آغاز شده، امید است در ایام مبارک دهه فجر به مرحله بهره برداری برسد. قدیری خاطرنشان کرد بقیه پروژه های این واحد، تا پایان سال آینده یا نهایتا در اوایل سال 1403 راه‌اندازی خواهد شد و این شرکت پویا و فعال تا آخر امسال به سود دهی خواهد رسید

مدیرعامل شرکت پالایش نفت أصفهان تاکید کرد: پروژه های مشابه راه اندازی شده در کشور،بسیار زمان بر بودند و حال اینکه این پروژه با تلاش و برنامه ریزی مدیران و تیم متخصص همراه در کمترین زمان ممکن به مرحله عملیاتی شدن رسیده است.

قدیری خاطرنشان كرد،قسمتی از زمین پالایشگاه، برای انجام این پروژه بزرگ، آماده سازی شده و انتخاب پیمانکار بقیه پروژه های عملیاتی نيزانجام شده و تا پایان سال آینده یا در نهایت اوایل سال ۱۴۰۴ راه‌اندازی خواهد شد و این مژده را داد که شرکت پتروپالایش اکسیر ایرانیان از آخر امسال به سوددهي خواهد رسيد.

دکتر نیکو همت، رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان، همزمان با گرامیداشت روز کار و کارگر و روز معلم اذعان داشت کار خوبی شروع شده که ادامه راه هلدینگ است، هماهنگی ها و جلسات زیادی انجام شده، جانمایی و همچنین مطالعات این پروژه انجام شده است. فرصت ها را باید غنیمت شمرد و برای کشور عزیزمان با توکل به خدا، در جهت تولید اقدامات همه‌جانبه‌ ای انجام داد.

وی با تشکر و قدردانی از حمایتهاي مقامات استانی برای ایجاد فضای گسترش توسعه شرکت پترو پالایش اصفهان خاطر نشان کرد که از همه واحدهاي سازماني به خصوص پدافند غیرعامل که امنیت را ایجاد کردند و همچنین از زحمات کارگران و کارمندان که پیکره اصلی شرکت هستند قدردانی می‌کنیم و امیدواریم طبق زمانبندی ها و برنامه ریزی های مهندسی شده، در موقعیت هاي بهتری قرار بگیریم و این پروژه را به بهترين شكل راه اندازی کنیم.

شايان ذكر است، شرکت پتروپالایش اکسیر ایرانیان یکی از مجموعه های هلدینگ پترو پالایش نفت اصفهان می باشد که با هدف انجام پروژه های پایین دستی نفت به منظور استفاده بهینه از محصولات تولیدی پالایشگاه نفت اصفهان، مطابق با استانداردهای بین المللی و زیست محیطی و همچنین امکان بهره برداری محصولات برای سوخت های پر مصرف، تاسيس گرديده است . این مجموعه در ابتدا با احداث واحد KHT تصفیه نفت سفید (گوگرد زدایی) شروع و سپس در راستای گسترش فعالیت خود، احداث واحدهای LAB و LABSA  را پیش رو خواهد داشت.

روابط عمومی و بین الملل شرکت پترو پالایش اکسیر ایرانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *