اخبار

صنعتگران نفت، شعار «ما می‌توانيم» را جامه عمل پوشاندند

متخصص مهندسی فرآيند از شركت اكسير در حاشيه برگزاري نمايشگاه گفت: «حضور پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان و برگزاری نشست­های متعدد کارشناسی با سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه و معرفی اقلام فناورانه راهبردی موردنیاز صنعت نفت، از امتيازات خاص نمايشگاه به شمار می‌رود كه حكايت از توانمندی‌های ساخت در داخل كشور دارد و این رونق اقتصادی در حقيقت شعار «ما می‌توانيم» را جامه عمل پوشانده و آينده خودكفاي صنعت نفت را اميدواركننده ترسيم می‌کند».

وي افزود:«حضور فعال شرکت‌های ایرانی و خارجی وتخصصي بودن فعاليت آنها و ارائه آخرين دستاوردهای فن‌آوری در حوزه صنعت نفت و گاز منجر به آشنايی صنعتگران با توليدات يكديگر شده و تعاملات متخصصان را در اين حوزه تقويت می‌کندكه موجب عدم وابستگی صنایع نفت و گاز به خارج از کشور مي­شود.

اين رويداد ملي فرصت مناسبی برای شركت اكسير ايرانيان است تا در جهت شناسایی و ظرفیت سازندگان داخلی تجهیزات، تعداد زیادی از شرکت تعامل داشته و توانست در اين بازه زمانی محدود با بسیاری از شرکت‌ها به بحث و تبادل‌نظر و ارائه پتانسیل‌های واحد بپردازد».

تعاملات مؤثر در رخداد نمايشگاه صنعت نفت

از ديگر مهندسان ارشد فرآيند شركت پتروپالايش اكسير ايرانيان در بازديد خود از نمايشگاه اظهار داشت: «اين رويداد، مهم‌ترین گردهمايي در صنعت نفت است كه براي همه خانواده صنعت نفت ايران حائز اهميت است به‌نحوی‌که هركدام از اعضاي آن به‌صورت يک شبكه زنجيره­اي ارتباطي باهم، در اين رويداد ملي شركت می‌کنند.

وي افزود: از نقاط قوت اين نمايشگاه حضور توليدكنندگان، تأمین‌کنندگان، صادركنندگان پالايشگاه­هاي كل كشور است كه در اين فرصت طلايي گردهم آمده و به سهولت تعاملات خود را برقرار می‌کنند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت‌وسوی رشد این صنعت، فعالیت‌ها و نوآوری‌های آتی خود را هدایت نمایند و در شرايط تحریم‌ها، می‌توانند نيازهاي فني و تخصصي موردنیاز را بر پايه ارتباطات مؤثر در اين نمايشگاه حاصل كنند».

وي، بر لزوم هماهنگی افراد فعال در بخش خودکفایی ساخت داخل با سازمان‌های مرتبط اشاره کرد و گفت: «در شرایط اوج تحریم‌ها علیه صنعت نفت ایران، با تکیه‌بر دانش و توان متخصصان صنعت نفت می‌توان بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان غلبه کرده و در مسیر خودکفایی با شتاب گام برداشت و اين در حالي است كه تمركز شرکت اكسير ايرانيان همواره بر پشتیبانی از ساخت و بهره­گيري از بخش تولیدات داخلی کشور است».

شايان توجه است نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران، با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابع آن‌ها و مجریان اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعالی دارند. این نمایشگاه که باهدف آشنایی و همکاری بین شرکت‌های مرتبط و آگاهی بخشی نسبت به آخرین تحولات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی آغاز و به مدت چهار روز ادامه دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *